måndag 8 december 2014

En REKORD-helg!!

I helgen var vi i Danmark för tre-dagars tävlingar på LF-Open. Danmarks internationella tävling som kan liknas vid Swedish Cup. En tävling som vuxit mycket de senaste åren och som fått väldigt bra kvalité med tufft motstånd.
Om jag ska försöka sammanfatta tävlingarna kan jag bara säga såhär: ....!!!!!

Dag 1, Fredag
Jag började tävlingarna med att skjuta nytt svenskt rekord igen (!!!), som jag gjorde senast i somras! 416,6 p, 0,2 p högre än förut, här har ni en länk om det på skyttesportsförbundets hemsida: Michaela putsade på det svenska rekordet

I finalen var jag rätt så nervös, men grundarbetet satt och timingen var kanon. Så från att vara nära att åka ut efter några skitskott i början, vände jag på det totalt och blev tvåa i finalen!

Dag 2, Lördag
Var med all förståelse något tröttare idag efter dag 1, så hade lite småproblem som jag inte riktigt fick bukt på under skjutningen, men landade ändå på en poäng av 412,0. En väldigt hög lägstanivå då denna skjutning inte alls bar samma kvalité som den tidigare.

Finalen var något tyngre, problemen jag haft satt kvar och arbetade inte riktigt lika hårt, fokuset var inte riktigt med mig. Så jag slutade på den tråkiga 4:e platsen i finalen.

Marcus Madsen gjorde oss sällskap på lördagen för att också skjuta lite grann. Men även han slog på stort och valde att öka på sitt svenska rekord med nån poäng han med! Haha! En favorit i repris efter förra gången då vi båda två sköt svenskt rekord på samma tävling i Kinna!

Dag 3, Söndag
Söndagen startade tidigt för oss Damer då vi skulle stå klara på skjutbanan redan 07:30! Kroppen och huvudet var väl ganska så sliten/slitet vid det här laget, men jag kände ändå att jag kunde pressa ut lite till. Så gick in och jobbade stenhårt!! Vilket också betalade sig i ännu ett nytt svenskt rekord! Haha! Tänk er allas förvåning när de sa "IGEN!??" Ja, varför inte? Så numera ligger det svenska rekordet för damer på 417,0 p !! Ganska så skakigt de sista skotten kan jag berätta ;)

I finalen en stund senare lyckades jag hålla kvar fokuset och arbetet. Så jag sköt en kanon final, och vann! Så gött att få stå högst upp på pallen igen! Det var dels den högsta finalpoängen utav alla finaler dessa tre dagar, men det var också en så pass bra final att jag även här tog svenskt finalrekord med poängen 207,7!
________

Så det blev alltså fyra stycken svenska rekord på tre dagar! Ett svenskt rekord utav Marcus och två stycken svenska rekord + ett finalrekord utav mig! Andra stod även för en hel del personliga rekord den här helgen! Så jag kan ganska säkert säga att svenskarna gjorde mycket väl ifrån sig. Helt otroligt! Jag tror att jag är i ganska så bra form nu... ;) Men det roliga är att jag känner att det finns mer att hämta! i 417,0 skjutningen så var det bara 396 i heltal, det betyder att det kan vara 4 p till där. ca 421, världsrekordet ligger på 422,5 p...

Det tråkiga i det hela är att man inte får mer än äran. Hade jag varit pistolskytt så hade jag fått 5 000 kr av förbundet varje gång jag skjuter svenskt rekord, så efter den här helgen skulle jag haft en tjock plånbok i fickan! Nu är det dessvärre en något tommare plånbok jag åker hem med...

Vill ni se alla resultat kan ni kika in på den här sidan.

Som vanligt har det varit mycket trevligt och jag tackar alla inblandade för en fantastisk helg! Vi har varit ett gott gäng med så mycket skratt att jag har ont i magen nu när jag kommer hem! Det är också kul att se när framgång föder framgång.

Och så lite bilder....

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar