tisdag 18 november 2014

Testtävlingar i Eskilstuna

I helgen var det månadstest och dubbeltest i vanlig ordning i Eskilstuna! En mycket bra tävling i en mycket bra hall skulle jag vilja säga. Det brukar gå bra för mig i Eskilstuna. Jag har skjutit personbästa förr i den hallen.

Men i helgen var det då dags för Månadstest först på lördagen med final efteråt. För mig gick det väldigt bra! Sköt 416,7 i grunden och med det blev det såklart final. Jag och finaler går inte riktigt alltid hand i hand som ni kanske vet, så jag var väldigt nervös och orolig inför det. Men fick lite små tips och positiv taggning utav vänner och med den hjälpen lyckades jag faktiskt hålla ihop det. Riktigt bra till och med! Det blev till en utav de bästa finaler jag nånsin skjutit! ;) 207,5 p. Så jag vann med 3,5 poäng. Där ser man hur mycket det mentala gör.

Sedan på söndagen sköt vi dubbeltestet, vilket innebär som namnet avslöjar två stycken tester på samma dag. Så jag startade först kl 11 och sedan andra gången kl 15. Även här gick det fantastiskt bra. Visst kändes det i kroppen att gårdagen sugit mycket kraft, man hade lite krämpor här och där och lite svårt för att fokusera på 100 %. Men jag kunde dunka in tiorna ändå större delen av tiden. Så det landade på 411,3 och 412,9 viket jag är väldigt nöjd med. Inför EM uttagningen på Swedish Cup har man satt upp regeln för damer att man ska skjuta 413,0 p i snitt på de tre tävlingarna. Och det skulle absolut kunna gå, i helgen sköt jag faktiskt med dessa tre resultat 413,0 p i snitt exakt. Så lyckas jag hålla formen i topp och nerverna i schack så skulle det äntligen kunna gå vägen!


 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar