måndag 3 november 2014

Nationella SM Trollhättan

I helgen var det dags för Nationella SM i Trollhättan. Det var första gången för mig där jag inte fick skjuta två gånger, utan bara en gång, som senior. Jag har visst gått och blivit gammal ;). Jag var nog inte särskilt bra mentalt förberedd inför tävlingen då det här bara är början på min säsong och jag knappt hunnit dra igång ordentligt. Men jag tänkte ändå ta det här som en träning, och grundomgången gick fantastiskt bra! Dock gick det bättre än det kändes, jag hade inte riktigt säkerheten med mig. men fick ihop en poäng på 396 (på nationella SM räknar man i heltal). Och under dagen var det ingen som slog det så det placerade mig på en första plats inför finalen!

Finaler och jag alltså... Vi går inte riktigt hand i hand än tror jag. Det är sällan jag lyckats skjuta en final jag är riktigt nöjd med, jag tränar alldeles för lite finalträning! Vi är ju bara endast tre stycken stå-skyttar i vår klubb och ingen stå-tränare, så det blir inte så mycket av det... Och jag har verkligen inte tränat något på finaler nu inför den här säsongen! Det är ju en färskvara det där med att kunna hantera nervositeten. Men jag trodde att det ändå skulle gå bra eftersom att jag lyckades hålla ihop nerverna under grundomgången, så det kändes ändå som om jag börjar få kläm på det hela. Men icke! Starten var väl lite sådär, ändå helt okej, men sen gick det bara utför. Jag tappade mina ledande poäng mer och mer och inför 10:e skottet låg jag 3:a, men med bara några tiondelar upp till första plats igen. Jag visste att det kanske kunde räcka med en tia för att återta ledningen, men sumpade det med en rejält dålig nia! Helt plötsligt hamnade jag på 7:e plats... Så det var en väldigt besviken Michaela, som också var väldigt irriterad på sig själv, som åkte hem. Men jag kan inte begära för mycket, försöker jag intala mig själv! Det är ändå bara början av säsongen och man kan inte vara bäst jämt. Men så kommer den där tanken, att "jag sköt ju ändå bäst i grunden, så varför inte i finalen..." Blä!

Men allt var inte helt förgäves! Det blev några lagmedaljer iallafall som jag kunde trösta mig med! Sen kom en väldigt snäll liten kille och bjöd på tröst-godis med, så det blev ju lite bättre ;). Guld i Distriktslaget Småland och silver i Föreningslaget Senior med Linnea! Dock var vi helt 100 på att vi tagit guld där med, men sen väl uppe på pallen fick vi veta att Umeå-laget som skjutit på annan ort snott åt sig det! Hah! Dragna vid näsan och mycket snopna fick vi en andra plats! Men kan tillägga att mina två stå-klubbkamrater Linnea och Johanna sköt fantastiskt bra så är mycket stolt över dem! :) Pers. och tangerat pers! De höll båda en mycket hög nivå! Så något bra måste vi göra i Skillingaryd ;) Vi hade också en sittskytt, Helena, som tog sig till final för första gången och första gången på ett SM! Mycket bra jobbat! :) Tyckte hela Skillingarydsgänget gjorde bra ifrån sig, och trevligt hade vi!

Här kommer lite bilder ifrån helgen!


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar