fredag 8 augusti 2014

Träning på Öland

Vad gör man när man ska åtnjuta första semesterveckan på Öland, samtidigt som man bör träna inför Sweden GP Finalen?

Tjaa... Man kan ju torrträna, och torrträna, och så kan man torrträna. Men det blir ju lite långtråkigt efter ett tag. Och för er som skjuter så vet ni att det aldrig blir riktigt samma sak som att skjuta iväg ett riktigt skott. Så jag började fundera på att ta med mig ett ca 100 år gammalt och ca 100 kilo tungt kulfång! Inte riktigt, men bara nästan ;)

Men så kom då problemet att man måste hitta en plats att kunna skjuta på, utan möjlig fara och som är ca 11 meter långt. 10 meter för avståndet och 1 meter för platsen att stå på. Sen skulle jag bara leta fram några gamla skjuttavlor... Allt detta blev iallafall nerpackat i bilen och så åkte vi mot ön. Men sen kom vi på denna briljanta idé att det kanske kunde finnas en skjutbana i närheten! Kalmar, Ålem och Gullabo verkade lite för långt bort. Men sen hittade vi Borgholm! Helt perfekt! Så det, mina vänner, kan ni göra när ni ska träna på Öland!

Tack så mycket Borgholm-R-H Skytteförening för att vi fick låna er tid och er skjuthall!




Nu ska jag ladda lite inför tävlingarna! Reload passade bra tyckte jag ;) Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar