söndag 16 december 2012

Skyttiaden, andra omgången

Igår var jag och sköt andra omgången i skyttiaden, en klasstävling och det var zonfinalen jönköpings län. :) Jag och andra ifrån klubben åkte till Bäckseda utanför Vetlanda för att skjuta.

Lite annorlunda var det för mig att komma tillbaka till det lilla. För det har fortfarande papptavlor! :D Ni vet att alla sköt med transportörer, man fick sköta manuellt med papptavlor förr innan allt blev digitaliserat. Nu ser vi ju allting på en monitor och behöver inte göra mer än att ändra från provskottsläge till matchläge eller zooma om man vill med några enkla knapptryck. :)

Men idag fick vi alltså skjuta på papptavlor och flytta dem efter varenda skott då man skjuter ett skott på varje prick. Man måste även byta tavelremsa efter var 5:e skott. Skyttiaden är en nationell tävling och den skjuter man alltså under 1 timma. Jag vet att jag har lite ont om tid då även provskotten ingår under den timman, och det tar ju extra lång tid eftersom att vi skjuter på papp.

Men det gick toppen faktistk! :D Nästan säsongsbästa på tävling! Sköt 395 i Polen i oktober annars har jag som högst varit uppe på 393 denna säsongen. Och nu sköt jag 394 :). Så jag är helnöjd. Dock kunde det gått bättre, jag visste ju som sagt att jag hade ont om tid redan från början men försökte att skjuta normalt och inte tänka på det, för om man stressar upp sig går det mindre bra. Man hinner inte arbeta igenom det rätt. Men vid de sista skotten såg jag tiden och insåg att jag verkligen var tvungen att skynda mig annars skulle jag inte hinna skjuta färdigt! Så det gjorde att jag stressade upp mig, men jag var tvungen, och tappade 4 skott på raken, innan dess hade jag bara tappat 1! Sen lyckades jag hålla ihop det till de sista skotten. Men det är bra övning! :) Och jag är nöjd med 394, jag arbetade som jag skulle innan jag stressade så det är skitbra :). Och nu visade jag att jag är på G inför Swedish Cup som kommer snart i Januari! ;)

Jag tror det gick bra för alla ifrån klubben faktiskt, både äldsta lillsyrran och minsta gick det bra för :) ! Kanon!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar