fredag 30 november 2012

Red hot chili...

Jag ville bara säga att jag har införskaffat mig en röd lins till ringkornet! :D

Jag har egentligen glasögon, läsglasögon. Jag har väldigt lätt för att trötta ut mina väldigt ögon snabbt eftersom att de överanstränger sig hela tiden vilket är ett problem i skyttet. Jag har testat skytteglasögon (pannband) och linser men har inte fått det att funka :(

Men så har jag fått höra om och även testat en röd lins med en metallhylsa i som ska förbättra kontrasten och där med få skärpan bättre. Ungefär. Och när jag testade det så tyckte jag att det blev skillnad direkt eftersom att jag bara haft klarglas innan utan någonting extra! Så nu har jag alltså beställt och fått hem min röda lilla lins! :) Jag hoppas att det här blir bättre så att jag kan se konturerna på pricken och slippa försöka sikta i mitten av det suddiga, försöka hitta där det är mer svart än grått... Sista utvägen är ett par riktiga skytteglasögon som man sätter på näsan ;). Lite dyrare, men det är inte lätt när man fötts med lite sämre gener för synen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar