måndag 26 november 2012

Två skjutningar i Norge

Dåså var det färdigt i Norge! Måste säga att jag inte är någe vidare nöjd faktiskt!..

Första skjutningen gick inge vidare :( fick jobba hårt! Men hade problem med avfyringen, var lite för rädd för att trycka av. Försökte verkligen men det tog emot. Jag kom fram till efteråt att jag tänkte alldeles för mycket och över analyserade det mesta och att det var därför det blev så. Blir mkt enklare om man inte tänker på någonting, men i mitt huvud var det kaos kan jag tala om! Det blev ingen final på det resultatet, hade jag haft ett poäng till hade det dock blivit det!

Andra dagen gick bättre! Tog lärdom av gårdagen och tänkte på avfyringen, att ligga på lite mer, öka tempo och inte tänka på något! Det gick inte helt perfekt men bättre ialf :). Började lite svajigt för jag kom inte in riktigt. Men sen flöt det på! Sista serien var riktigt härlig! Fick 392 men 30 st innertior vilket är väldigt bra! :D Så är rätt nöjd med det!

Den här gången blev det final! Var delad 5:a in med tre andra. Jag visste att om jag sköt en riktigt bra final så kunde det leda till medalj ;)! Men det va här det sket sig! Det gick fruktansvärt dåligt i finalen! Var hemskt nervös och fick ett litet vänsterläge så låg och snurrade runt tian med 9.9or! Det var nog den sämsta finalen jag skjutit någonsin! Pinsamt dessutom! 98,8 tror jag att jag fick! Så ni kan ju tänka er hur dåligt det va! :(

Men Ja Haha! Ibland är det roligt... Malin westerheim som skjutit OS o som sköt 399 första gången sköt 393 andra gången, Annie sköt 394. Men jag som sköt 392 har fler innertior än dem! :p jag har 30* Malin 25* och Annie 28* ! Haha ! En tjej som sköt 397 hade 33* så jag borde haft 395 elr nått ;) hade vi skjutit med de nya reglerna hade jag legat bra till! Då ska vi räkna decimaler. Det får jag leva på eftersom att det gick så skit! ;) måste få något positivt! men men... Det kan inte gå bäst jämt!

Är lite tilltufsad faktiskt efter helgen. Det har varit roligt och jag gläds åt mina vänners otroligt bra resultat :)! Men hade så gärna velat lyckas jag med.. För jag vet ju att jag kan! Det är inga konstigheter med det! Men det är väl så.. Vad som är bra är väl att jag blir jäkligt taggad iallafall! Så nu får jag jobba stenhårt med mina nerver så jag kan hålla dem i schack nästa gång! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar