söndag 29 januari 2012

Dubbeltest!

Hej mina kära vänner! :) 

I helgen var det tävling, dubbeltest i Eskilstuna. Jag kan säga att jag var så lite taggad man kan bli inför detta. Min motivering till skytte har tyvärr varit nere på 0,000... Ja, jag erkänner att det beror en del på Swedish Cup och ett missat EM, tappade mål osv. Bla bla. Men det beror mest på skolan, jag har börjat inse att allt jag gör nu bara är träning egentligen, allt är bonus, och det kommer fler EM, så jag har kastat det bakom mig. Men skolan är den stora boven i dramat.

Jag går nu i 2:an på gymnasiet och tankarna på framtiden börjar bli väldigt tunga. Även skolarbetet ökar, ska det fortsätta eskalera till 3:an vet jag inte vad jag ska ta mig till!? Men ja, skyttet blir lidande, det är min framtid vi pratar om och tyvärr kan man inte leva på skyttet så jag har inte så mycket val.

Men nu ska vi inte prata om det. Idag var det tävling i Eskilstuna! De senaste veckorna har inte bestått av så mycket träning så jag förväntade mig inte så mycket, men första tävlingen fick jag in 383, lite ostabilt som det när man inte tränat, men jag var ändå helt nöjd. Man kan inte förvänta sig så mycket annat och trots allt kände jag att jag hade kontroll. :)

Men sen ni, vid andra tävlingen så var det som att allt bara kom tilllbaka! Skit i att jag inte tränat på länge, tiorna bara rasade in, en efter en. 98, 98, 99 och sen 97 :) Kan ni fatta att jag var glad :D 392.

Men egentligen är det inte resultatet som spelar någon roll. Faktum är att jag blev precis lika glad för 383 som för 392, så allt sitter i huvudet. Det är hur man tänker som påverkar allt, och det ska hela tiden vara positiva tankar för det gör ditt liv positivt :). Bara ett tips ;)!

1 kommentar:

  1. Det är ju det din pappa brukar säga, du vet det där om huvudet;)

    SvaraRadera